2018年5月6日 星期日

[ 中文翻譯 ] Brooklyn in the summer 中文歌詞翻譯 Aloe Blacc


在Spotify上意外聽到的一首歌,越聽越好聽想要找中文歌詞,沒想到居然還沒有翻譯,所以就大概翻譯了一下



我其實不懂布魯克林背後有什麼其他的意義,我想那應該是有某種特殊的意義吧?
但我覺得我可以懂,不論在哪個角落都看到那個人的身影的感覺
就是那種可以拋下一切跟那個人在一起的感覺
只是我大概辦不到吧(笑)

[Verse 1]
Remember we sat in the cold, no money in Montreal
還記得我們坐在寒風中,身無分文的在蒙特婁

Underneath that waterfall nobody else ever saw
在那從來沒有人見過的瀑布底下

I packed up everything except those memories
我打包了所有東西,除了那些回憶

That only I can see, and can't get rid of
那些我看得到,但無法拋棄的回憶

I still remember the first, your body hit every nerve
我依舊記得最初,你牽動了我的每條神經

Used to wake up in my shirt, that's the one I had to burn
穿著我的衣服醒來,那件我需要燒掉的衣服

Trying not to stare, but you are everywhere
我試著不要凝視,但到處都是你的身影

You're everywhere that I ever known
你的身影充斥在我所認識的每個角落

 [Chorus]
You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been hiding, half awake for so long
躲躲藏藏,半夢半醒太久

And it's the subtleties, you've only ever seen
而是那些只有你注意到的小細節

Bringing the mess of me back together
把一團亂的我重新拼回一起

You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been stumbling, half awake for so long
跌跌撞撞,半夢半醒太久

Gotta forget that feeling, give into something real
我需要遺忘那些感受,開始認真面對現實

I've got, I've gotta let you go
我需要,我需要讓你走

Gotta let you go
讓你走

 [Verse 2]
This morning I walked to the train, just like you did every day
今早我走向火車,就像你每天走向火車一樣

Everyone else is the same, I wonder if you're the same
大家一如往常,讓我不禁想知道你是不是也和以前一樣

And do you lay your head in someone else's bed
你依舊躺在其他人的床裡嗎

To help you bury it? Just like you always did
幫你埋起來,就像你每次埋起來一樣

And now you're in all of my words, only way I can return
而你現在在我的字句之間,這是我唯一可以回報的方法

Memories fade in reverse, but you will always be heard
回憶會漸漸被遺忘,但你會永遠被傳唱

Wherever I can sing, you'll be right there with me
不論我到哪裡,你都會與我同在

The ghost and melodies that only I can see
那只有我看得到你的鬼魂與旋律

 [Chorus]
You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been hiding, half awake for so long
躲躲藏藏,半夢半醒太久

And it's the subtleties, you've only ever seen
而是那些只有你注意到的小細節

Bringing the mess of me back together
把一團亂的我重新拼回一起

You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been stumbling, half awake for so long
跌跌撞撞,半夢半醒太久

Gotta forget that feeling, give into something real
我需要遺忘那些感受,開始認真面對現實

I've got, I've gotta let you go
我需要,我需要讓你走

Gotta let you go
讓你走

[Bridge]
But maybe I'm not really ready to give up you
但或許我還沒有準備好要放棄你

'Cause nobody ever mattered to me like you do
因為從來沒有人向你一樣對我來說那麼重要

'Cause you're so appealing, I caught that feeling
因為你是如此的迷人,而我抓住了那個感受

And touch the ceiling, ooh
然後碰到了天花板

I wish I could describe it with words just ain't enough
我多希望我可以用言語來形容,但語言的詞彙不夠多

And nothing that I could say would ever measure up
而任何我可以說的話永遠都不夠

But what I can't stand is you're outta my hands
但我無法接受的是你不在我身邊

And I’m outta your plans, ooh
而我在你的計畫之外

 [Chorus]

You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been hiding, half awake for so long
躲躲藏藏,半夢半醒太久

And it's the subtleties, you've only ever seen
而是那些只有你注意到的小細節

Bringing the mess of me back together
把一團亂的我重新拼回一起

You feel like Brooklyn in the summer
你就像是夏天的布魯克林

Been stumbling, half awake for so long
跌跌撞撞,半夢半醒太久

Gotta forget that feeling, give into something real
我需要遺忘那些感受,開始認真面對現實

I've got, I've gotta let you go
我需要,我需要讓你走

Gotta let you go

讓你走

沒有留言:

張貼留言