2016年12月8日 星期四

[ 英文翻譯 ] 可不可以-廖文強 Would you mind- Wen Chiang Liao


有時候,在夜深的時候,會想起兩年半前,心中的恐懼。
害怕出櫃會被朋友討厭、唾棄、排擠。
好險我的身邊的人是如此的溫暖,溫柔的接納我的一切,陪著我掉淚陪著我歡笑。
人類是如此的脆弱,為什麼我們要互相傷害,為什麼不能彼此接納呢?

把可不可以翻成Would you mind似乎有一點差太遠,但我想這裡的「可不可以」就和Would you mind 一樣的卑微。

寫歌的和走路的演員都是學長,覺得好幸福XD


唱一首沒有人聽過的歌
Singing a song which is not heard by anyone
等一個稱不上浪漫的吻
Longing for a kiss which is not romantic
點一種不被欣賞的口味
Ordering a flavor which is not appreciated
你說我不懂這世界
You said I am not understanding this world
而你又了解了誰
But who do you think you understand
害怕消失在人群中
Being afraid of disappearing in crowd
卻又害怕不被接受
Yet being afraid of not being accepted
如果我有一點點不同
If I am slightly different from others
你願不願意了解我
Would you mind to try to understand me

可不可以讓我愛我想愛的人
Would you mind to let me love who I love
可不可以讓我過我想過的人生
Would you mind to let me be who I want to be
可不可以讓我們的差異變成獨特
Would you mind to make the difference between us become uniqueness
可不可以祝福我 在一切之後
After all, would you mind to wish me all your best
讀一本大家都推薦的書
Reading a book recommended by everyone
走一條導航會指引的路
Following a track the navigation leads
看一場一票難求的電影
Watching a popular movie
假裝你喜歡不快樂
Pretending that you are enjoying unhappiness
假裝和別人相同
Pretending that you are the same as others
 
可不可以祝福我
Would you mind to wish me all your best
就算我們的路不同
Even though we are on a different way

沒有留言:

張貼留言